«Φρένο» στα τηλεφωνήματα από τις εισπρακτικές εταιρείες – Τι αλλάζει

Όρια μπαίνουν πλέον στα τηλεφωνήματα που κάνουν εισπρακτικές εταιρείες σε οφειλέτες.

Εισπρακτικές εταιρείες, όπως καταγγέλεται συχνά από οφειλέτες, ενοχλούν με τηλεφωνήματα και μάλιστα ό,τι ώρα και να ήταν.

Πλέον αυτό αλλάζει και θα μπουν όρια στα τηλεφωνήματα των εισπρακτικών εταιρειών προς τους οφειλέτες.

Σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ της εκπομπής Κοινωνία Ώρα MEGA, θα υπάρχει καλύτερη οριοθέτηση επικοινωνίας δικηγορικών γραφείων (που λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρείες) με τους οφειλέτες.

Τα τηλεφωνήματα των γραφείων που εκπροσωπούν εισπρακτικές εταιρείες με τους οφειλέτες θα πραγματοποιούνται μόνο 1 φορά ανά 2 ημέρες και μάλιστα σε εργάσιμες ώρες (9:00 – 20:00). Επίσης θα απαγορευτούν τα τηλεφωνήματα στο χώρο εργασίας των οφειλετών.

Ποιος είναι ο ρόλος των εισπρακτικών εταιρειών

Οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν δυο βασικούς ρόλους.

  • Να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τα χρέη.
  • Να διαπραγματεύονται μαζί τους για τους όρους αποπληρωμής (κατ΄εντολή των πιστωτικών ιδρυμάτων).

Τα πρόστιμα

Σε περιπτώσεις που οι εισπρακτικές εταιρείες παραβιάζουν τις από το νόμο υποχρεώσεις τους κινδυνεύουν με πρόστιμα που ξεκινάνε από τα 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν ακόμα και έως τα 500.000 ευρώ, ενώ υπάρχει διπλασιασμός σε περίπτωση υποτροπής.

Ο οφειλέτης μπορεί να στραφεί κατά της εισπρακτικής σε περίπτωση απειλής ή εκβίασης ή εξύβρισης.

Οι απαγορεύσεις

Στις εισπρακτικές εταιρείες απαγορεύεται:

  • Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης ότι τάχα διακινδυνεύουν τα περιουσιακά στοιχεία ή η ζωή του οφειλέτη ή των οικείων του

Επίσης δεν επιτρέπονται πράξεις, οι οποίες ασκούνται μόνο από δικηγόρους (π.χ έγγραφα πλειστηριασμού)

Σχετικά